איך בוחרים סיפור התרמה לקמפיין? 4 ז'אנרים מומלצים

יש לי המון דברים מעניינים לספר לכם היום,

ואני בטוח שתצאו מכאן עם תובנות מדהימות,

אבל לפני הכל,

בואו תשמעו סיפור..

איזו תחושה נעימה קיבלתם כששמעתם שיש לי סיפור עכשיו, נכון? סיפור זו הדרך הטובה ביותר להעביר מסר, לחזק רגש ולהניע לפעולה.ובאמת, דרך סיפור הרבה יותר קל לנהל קמפיין התרמה מוצלח.

כשתיגש לעורך הוידאו, הוא ישאל מה הסיפור שנספר.

כשתיגש לכותב התוכן הוא יחפש את הסיפור שנספר.

כשתיגש אלי לבניית תסריט שיחה, אני אחפש את הסיפור שנספר.

כולנו מחפשים סיפור טוב שיגע בלב התורם שלך.

ממבט שטחי, ניתן לחשוב שכל סיפור הוא ייחודי, וכדי להמציא סיפור לקמפיין ההתרמה, אתה צריך להניע את הגלגל כל פעם מחדש. אך האמת היא שלכתוב סיפור התרמה בסיסי זו עבודה לא כזו מורכבת, וכאשר אתה מכיר את המוסד לעומק, ומבין את הרגש שאתה רוצה להעביר, זו משימה אפילו מהנה וחוויתית.

אני אוהב לראות את זה כמו משחק התאמה, בו יש לנו את השקע ואנחנו צריכים לבחור את הצורה הנכונה בגודל הנכון ובצבע הנכון כדי להשלים את התמונה לתת לה חיות מחודשת.

כדי לעזור לכם לבנות סיפור התרמה מעולה לקמפיין שלכם,

אני מביא לכם כאן את 4 סוגי סיפורי ההתרמה הרווחים בשוק ההתרמות.

אתם מוזמנים לאמץ כל אחד מהם, להלביש אותם על העמותה שלכם והקהילה שלכם, ואני בטוח שתרגישו חיות מחודשת בעבודה שלכם.

ז'אנר מספר אחד- מאבק הגיבור

בסיפור הזה, יש לנו גיבור המנסה לעשות שינוי בסביבה שלו, ונתקל בקשיים מצד הממשלה או גורמים עוינים אחרים.

אנחנו רואים את הז'אנר הזה בקלאסיקות של כיפה אדומה, כל מיני ספרי מתח, ובעצם בקטן בכל אחד מהחיים שלנו – כשאנחנו מנסים להשיג מטרות ויש לנו בעיות מצד אישורים, תקציבים חיצוניים או גופים שמנסים למנוע מאיתנו את הפעילות שלנו.

בעצם אנחנו הצד של הגיבור, עם מטרה נעלית, ואנחנו מגייסים את התורם לבוא לעזור לנו במטרה שלנו, לעשות צדק ולעזור "לצד של הטובים" לנצח.

ז'אנר מספר 2- מהפך כלכלי

בסיפור הזה אנחנו רואים מוסד או גיבור עני ולא מסודר, שמתחיל ממש מ,0 ולאט לאט בונה את עצמו עד שהוא מגיע למעצמה שהוא היום.

ניתן לראות את סגנון הסיפור הזה בסיפורים על הדרך של אנשי עסקים מצליחים וצמיחה של מוסדות גדולים על ידי מספר בחורים צעירים.

ספציפית כאשר אנחנו מדברים התרמה, אני ממליץ להשאיר מתח ולא לצייר תמונה לגמרי ורודה, כדי להצליח להניע לפעולת תרומה בסוף הסיפור. אך בהחלט ניתן להכניס חלקים ממסלול העמותה מהקמתה ועד היום, ובצורה כזו לתת לתורם אופק וחזון ברור יותר.

ז'אנר מס 3- סיפור התפתחות אישית

בסוג הזה של הסיפור, אנחנו לא  נתמקד במטרה ובערכים של העמותה, אלא בעיקר בסבב חיים של המנהלים אותה, או בסיפור אישי של הנעזרים בעמותה.

הסיפור יספר את הקשיים שהגיבור חווה, את הכישלונות וההצלחות שלו, ובעיקר תהליך אישי שהוא עבר בעקבות מאורעות החיים שהפך אותו עכשיו לאדם חזק יותר וטוב יותר.

בז'אנר הסיפורים הזה אנחנו מתחברים רגשית לגיבור הסיפור וכך רוצים לתמוך בו בפעולותיו.

ניתן לראות את הז'אנר הזה פעמים רבות בסיפורים של חיים ולדר המדברים על התפתחות רגשית.

ז'אנר מספר 4- סיפור קומדיה

בסיפור קומי אנחנו נעביר את המסר בצורה מצחיקה ושונה, וכך התורם מקבל את בקשת התרומה מזווית שהוא לא ציפה לה.

ניתן לראות שימוש מאוד יפה בהומור בקמפיין שעזר מציון ערכו לקראת ראש השנה.

לצערנו, בטלמרקטינג, אנחנו בשיחות התרמה פחות יכולים להשתמש בסגנון הזה, אך סרטון קומי שמלווה את הקמפיין יכול להיות מאוד מענין בחלק מהמקרים.

כמובן, שכדי להתאים סיפור לקמפיין, עלינו לחשוב בצורה מעמיקה על כולו, כדי לדעת שמה שבחרנו אכן יניע לפעולה את האנשים שלנו, אבל לכל הדעות, סיפור הוא כלי יעיל להניע תורם לפעולה.

קחו את הסיפור שהתחברתם אליו, והכניסו אותו בכל חומר שיווקי שאתם מוציאים- האתר שלכם, הוידאו, העלונים, הכנסים והמכתבים שלכם לתורמים.

קחו לדוגמא אותנו, אנו משתדלים להכניס רמזים לסיפורים בתסריטי השיחה שלנו כל הזמן, כדי לגרום לתורם רגשות של צדק, מעורבות, הזדהות וקירבה אלינו בשיחת ההתרמה.

ככל שתספרו את הנרטיב של העמותה שלכם בצורה יותר חיה ויותר פעמים, אתם תראו כמה הוא נכנס לקהילה שלכם ונהפך להיות חלק ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניווט מהיר

אל תפספסו אף כתבה חדשה

רוצה לשמוע עוד פרטים
על הקמפיינים שלנו?